azi live Meteo news Politică Politics romania stire Știri Technology ziare

Ziarul de stat chinez se aruncă la BBC pentru „fabricarea de povești” despre jurnaliștii „atacați” în timp ce acoperea inundațiile

Ziarul chinez Global Times a acuzat British Broadcasting Company (BBC) de „întorsături de fapte” și „fabricare de povești” după ce BBC a afirmat că jurnaliștii au fost „atacați” în timp ce acopereau inundațiile din China.

BBC a emis marți o declarație prin care solicita „acțiuni imediate ale guvernului chinez” după ce mai mulți jurnaliști, inclusiv cei care lucrează pentru AP și Los Angeles Times, au fost confruntați de un grup de chinezi, în timp ce documentau daunele cauzate de inundații sâmbătă.

„În weekend, o postare pe social media a unei părți a Partidului Comunist Chinez a cerut cetățenilor să posteze comentarii cu privire la locul unde se află o echipă BBC care acoperea inundațiile din provincia Henan”, a susținut BBC, adăugând că jurnaliștii „din alte organizații media” au fost „confruntați ulterior cu o mulțime furioasă care căuta echipa BBC”.

„Trebuie să se ia măsuri imediate ale guvernului chinez pentru a opri aceste atacuri care continuă să pună în pericol jurnaliștii străini”, a conchis organizația media.

Cu toate acestea, Hu Xijin, redactor-șef al Global Times, a acuzat BBC de fabricarea unor părți din poveste pentru a deteriora China.

De asemenea, pe rt.com Shanghai evacua SUTE DE MII, anulează zborurile și suspendă serviciile de tren, în timp ce Tifonul In-Fa ajunge pe coasta Chinei (VIDEO)

„Doar câțiva jurnaliști din presa occidentală au fost înconjurați și interogați de spectatori pe strada din Henan și nu a fost o acțiune guvernamentală” , a susținut Hu, adăugând că „nu au existat atacuri” asupra jurnaliștilor în timpul întâlnirii.

El a continuat să susțină că BBC „este notoriu în China pentru că a întors fapte și a fabricat povești despre China”.

În timpul confruntării de sâmbătă, jurnaliștii au fost filmați de mulțime, acuzați de „zvonuri” și li s-a spus să plece din China.

Într-o serie de postări pe Twitter, unul dintre jurnaliștii implicați în incident – șeful biroului LA Times din Beijing, Alice Su – a susținut că mulțimea i-a confundat cu BBC și că au avut cu ei o captură de ecran a corespondentului BBC China Robin Brandt, care încercau să găsească.

Ea a dezvăluit că mulțimea s-a supărat după ce jurnaliștii au vorbit cu comercianții din zonă a căror proprietate a fost distrusă în urma inundațiilor.

După ce grupul de jurnaliști a tradus plângerile mulțimii, Su a afirmat că poporul chinez „părea să se calmeze”.

„Am plecat repede. Nu a fost o experiență plăcută ”, a conchis ea.

De asemenea, pe rt.com Marea Britanie intenționează să interzică firmelor nucleare chineze din proiectele energetice ale țării – rapoarte

Crezi că prietenii tăi ar fi interesați? Împărtășește această poveste!

Stiri de azi

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *